Facebook voor hoveniers 2-daagse workshop starten met Fb
Eerste dag:
8.45 uur Ontvangst met koffie en thee.
9.00 uur Toelichting programma, werkwijze en praktische afspraken. Inventarisatie verwachtingen, leerwensen en doelstellingen deelnemers. Kennismaking waarbij ieder zichzelf voorstelt en zijn bedrijf op facebook presenteert.
9.15 uur Facebook-accounts aanmaken en inrichten De verschillen tussen persoonlijke en zakelijke pagina’s, privacy instellingen en het beheer van uw account. Welke keuze’s maakt u om Facebook veilig te gebruiken.
Imago en profilering Wat is het doel van uw pagina’s en hoe realiseert u dit. Zo profileert u het bedrijf, uzelf, de medewerkers en de werkzaamheden als aanvulling op de website en wellicht uw LinkedIn-profiel. Wat laat u waar en wel zien en wat laat u juist niet zien.
12.30 uur Lunch
13.15 uur De eerste berichten U bezint en begint met de keuze’s wat en hoe. Welke informatie uit het bedrijf en de werkzaamheden zijn zeker interessant genoeg om publiekelijk te delen. Het gebruik van beeld en tekst en de mogelijkheden om dit handig te combineren met uw website.
Foto’s en tekeningen voorbewerken en toevoegen Voordat u beeldmateriaal on-line plaatst is het verstandig om foto’s, films en tekeningen voor te bereiden en te beschermen tegen ongewenste praktijken. Oefenen met het aanmaken van albums en toevoegen van beeldmateriaal.
Tekst en uitleg Ook als beelden voor zich spreken is het handig om tekst toe te voegen. Slim gebruik van tags en snelkoppelingen maken zowel uw site als facebookpagina’s beter vindbaar. Verplaats uzelf in mogelijke lezers en voeg voor hen nuttige informatie toe aan uw beelden.
Facebook en website bijhouden Zo organiseert u de kunst van het digitaal hovenieren. Alles draait om een regelmatige, dagelijkse aanvoer van nieuwsfeiten en beelden. U hoeft het niet allemaal alleen te doen, samen met de medewerkers wordt het een stuk makkelijker. Het aanmaken van groepen, administrator-functies en de nodige afspraken over het aanleveren van beelden en teksten.
16.30 uur Samenvatting en afsluiting Terugblik en samenvatting van deze eerste dag. Afspraken ter voorbereiding op de volgende workshop-dag.
Tweede dag:
8.45 uur Ontvangst met koffie en thee.
9.00 uur Bespreking van de pagina’s, berichten en uw ervaringen Gezamenlijke bekijken en bespreken we de verschillende pagina’s en berichten en geven feedback op de resultaten. Gevolgd door een aantal verbetermogelijkheden.
Uitbreiden van de ‘vrienden-’ kring Nogmaals aandacht voor de privacyaspecten, de instellingen en de communicatie met klanten en medewerkers over het gebruik van Facebook. Het werven van vrienden, verzoeken om te ‘liken’ en een gedragscode voor uzelf en de medewerkers en het plaatsen van groepsberichten.
12.30 uur Lunch
13.15 uur Nieuws genereren en plaatsen Opnieuw besteden we aandacht aan de gebeurtenissen in het bedrijf. U leert om zaken die voor u en de collega’s ‘gewoon’ zijn te herkennen op hun nieuwswaarde. Vervolgens oefent u om dergelijke zaken naar berichten te vertalen en te publiceren.
Evenementen aanmaken, plaatsen en delen Extra aandacht genereren met toekomstige activiteiten door deze als evenement op facebook te publiceren en te delen. In combinatie met uw (outlook-)agenda zorgt u dat uw berichten actueel blijven.
Statistieken Onder het administratiepaneel kunt u het effect en de reikwijdte van uw acties bekijken.
Digitaal media beheren Aandacht voor andere sociale mediakanalen en hoe u in beperkte tijd digitaal alom aanwezig blijft. Slim smartphone-gebruik in het hoveniersbedrijf.
16.30 uur Samenvatting en afsluiting. Samenvatting van de resultaten van de workshop. Evaluatie en uitreiking van de certificaten.